Case study

Firm Construction B.V.

Over bouw7.

"Nacalculatie was altijd een tijdrovende en foutgevoelige klus. Nu is nacalculeren niet meer nodig omdat we de projecten continu bewaken."

Niels van Baal - Eigenaar

Uitdaging

Door te werken in verschillende Excel sheets was er een gebrek aan overzicht en controle. Toen het bedrijf groeide en de complexiteit van de projecten toenam, groeide ook het gebrek aan overzicht en controle. Nacalculatie nam steeds meer tijd in beslag en de kans op fouten werd groter.

Oplossing

De bouwmanagement software van bouw7 heeft ervoor gezorgd dat Firm Construction nu volledige grip heeft op haar bedrijf en projecten. Ze zijn in staat om alle projecten realtime te bewaken en sturen nu alleen op uitzondering.

Professionalisering

Stephan van Lonkhuizen & Niels van Baal – Eigenaren Firm Construction: “Vanaf 2015 hield ik, Niels, eigenlijk alles bij in verschillende, zelf ontwikkelde Excel sheets. In mijn eentje was dit nog enigszins werkbaar en te overzien. Toen Stephan erbij kwam in 2017 werd het snel duidelijk dat er een gebrek aan overzicht en controle was. We kregen namelijk steeds complexere en grotere projecten. We hadden dus de behoefte om de kosten meer te gaan beheren en inzichtelijk te maken. Tevens wilden we efficiënt samenwerken en professionaliseren om Firm Construction toekomst- en groeibestendig te maken. We hebben dan ook de ambitie om op korte termijn meer mensen aan te gaan nemen. Overigens was het ook niet altijd even duidelijk waar we geld op verdienden omdat de nacalculatie er wel eens bij bleef. Nacalculatie was altijd een tijdrovende en foutgevoelige klus. Hierdoor zagen wij de noodzaak om, door middel van automatisering, meer controle te krijgen en een goed fundament te leggen voor de toekomst van Firm Construction.

Bouw7 implementatie

Tijdens onze zoektocht naar een oplossing om de projectadministratie te stroomlijnen en papierloos te werken, kwamen wij bouw7 tegen. Vanaf toen is het balletje gaan rollen. Het feit dat bouw7 in de cloud werkt is voor ons één van de doorslaggevende factoren geweest om voor bouw7 te kiezen. Het altijd en overal inzicht hebben in de planning en projecten vinden wij belangrijk. Vanaf februari 2018 werken wij met bouw7. Wij, Niels en Stephan, gebruiken inmiddels alle functionaliteiten van bouw7. Tevens werkt ook onze boekhouder met onze bouw7 omgeving. De jongens buiten werken voornamelijk met de mobiele app voor de planning, het boeken van uren en registreren van materialen.

Sinds we met bouw7 werken, is nacalculeren niet meer nodig omdat we realtime het project bewaken. Het bouw7 platform wordt interessanter naarmate je er meer mee gaat werken. Het werken met bouw7 in combinatie met Twinfield en Basecone heeft onze manier van werken naar een hoger niveau getild en scheelt ons veel tijd. We hebben nu alles op één plek en kunnen de projecten die we draaien tot in detail bekijken. Als we samen om tafel zitten en vragen: hoe gaat je project? Kunnen we dit daadwerkelijk inzien in plaats van schatten. Daarnaast heeft bouw7 bijgedragen aan de continuïteit van de organisatie en de lopende projecten. Als één van ons afwezig is, kan het makkelijk overgenomen worden door de ander omdat alles op dezelfde wijze, in één systeem, is vastgelegd. Omdat wij al onze projecten bewaken op bewakingscode niveau, halen wij het maximale uit bouw7. We merken dat wij er nu echt de vruchten van beginnen te plukken. Al met al is bouw7 zeer zeker een aanrader.”

V.l.n.r.: Niels van Baal, Sander Cornege & Stephan van Lonkhuizen

Sander Cornege – Uitvoerder Firm Construction: “Als uitvoerder/meewerkend voorman stuur ik de projecten aan en begeleid de jongens tijdens de renovaties. Voorheen verwerkte ik mijn volledige administratie in Excel, ook de offertes maakte ik in Excel. Als ik onderweg was, noteerde ik alles op kladjes en bewaarde de bonnetjes van materiaal. Als ik dan ‘s avonds alles ging verwerken, dacht ik soms: waar gaat dit ook alweer over. Het werkte wel om op deze manier de administratie bij te houden, maar ik had niet echt overzicht en het was natuurlijk erg foutgevoelig. Toch had ik eerder niet overwogen om het digitaal bij te houden. Ik ben nou eenmaal niet zo handig met computers, van één foutje schiet ik al helemaal in de stress.

Meer rust

Sinds een half jaartje werk ik met bouw7 en dit was wel echt even wennen in het begin. Na een aantal maanden is het eigenlijk al heel normaal geworden, het gaat nu automatisch. Het is ontzettend laagdrempelig en ik ben er écht heel blij mee. Even snel een fotootje maken van een leverbon en uploaden, of het dagboek bijhouden en een paar fotootjes toevoegen, het kost me allemaal weinig tijd. Doordat ik alles bij de hand heb in mijn telefoon, kan ik snel alles even terug- of inkijken. Ik kan snel controleren of de factuur klopt met de uurtjes. Omdat ik zelf ook meewerk, moet ik ‘s avonds nog achter de computer. Dat is met bouw7 veel minder, dit scheelt me veel tijd en geeft me duidelijkheid. Bouw7 heeft me rust gegeven, ik heb nu alles altijd bij de hand in mijn telefoon.”

Website Firm Construction B.V.www.firmconstruction.nl

Probeer bouw7 gratis

Binnen 10 seconden in je eigen bouw7 omgeving. Probeer nu