.. dat wil jij toch ook? Fiatteren, oftewel het goedkeuren van facturen, is een van de administratieve lasten waar vrijwel elk bouwbedrijf mee te maken heeft. Met behulp van onze bouwsoftware willen wij de handmatige handelingen die bij het fiatteren komen kijken verminderen en vereenvoudigen. Dit doen we aan de voorkant al doordat je gemakkelijk een workflow kunt aanmaken, hierin bepaal je zelf wie of welke projectrol er moet fiatteren en in welke volgorde. Daarnaast bepalen we op basis van bepaalde criteria in de inkoopfactuur of het contract welke workflow geselecteerd moet worden. Er wordt dus automatisch, zonder dat je hier iets voor hoeft te doen, de juiste fiatteur(s) geselecteerd én krijgt de eerste fiatteur direct een notificatie.
We hebben ook het goedkeuren van de facturen een stuk makkelijker gemaakt. Naast dat de fiatteurs een notificatie ontvangen dat er een nieuwe factuur klaarstaat, is ook de overzichtspagina ‘Te Accorderen’ vernieuwd. De fiatteur ziet bij openen van de inkoopfactuur direct de preview van de PDF, alle regels van de inkoopfactuur inclusief gekoppelde projecten, leverbonnen of contracten en heeft de fiatteur een overzicht van de workflow van de betreffende fiattering met opmerkingen. De gebruiker kan bij zowel bij goedkeuring als afwijzing een opmerking plaatsen.
Naast de goed te keuren factuur weergave en de geautomatiseerde fiattering, hebben we ook het matchen verbeterd. Zo kun je nu nóg eenvoudiger een inkoopfactuur aan een project koppelen, maar kun je nu ook regels direct aan een contract koppelen. Hiermee heb je ook bij contracten, waar ontvangsten niet werkbaar is, inzichtelijk hoeveel er is ontvangen.