Je projecten goed kunnen categoriseren is belangrijk voor elk bedrijf. Door projecten te categoriseren ben je in staat om de juiste informatie snel en eenvoudig terug te vinden.

Door iedereen te gebruiken

Een manier om projecten te bundelen, en dus te categoriseren, is met behulp van objecten. Objecten kunnen op meerdere manieren worden geïnterpreteerd en dus ook voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Zo kun je objecten voor bouwnummers gebruiken om je garantie of service en onderhoud per woning bij te houden. Je kunt objecten ook voor appartementencomplexen of gebouwen gebruiken om bij te houden welke werkzaamheden er uit worden gevoerd op dit object. Daarnaast zijn objecten ook te gebruiken voor de installatiebranche waar vaak CV-ketels of andere installaties als object worden aangemaakt, om hier de garantie en het onderhoud op bij te houden. En zo zijn er nog veel meer manieren om objecten te gebruiken. Je kunt ze dus geheel naar eigen wens inzetten voor jouw bedrijf.

Een object

In een object kun je naast de stamgegevens, zoals adres en opleverdatum, ook een factuur-contact en bewoner-contact selecteren. Zo maak je onderscheidt in wie de debiteur van het object is en wie de bewoner of gebruiker is. Daarnaast kun je ook het hoofdproject, waarin het object is gebouwd of aangebracht, opslaan en kun je al je documenten aan het object toevoegen. Denk hierbij aan tekeningen of contracten die betrekking hebben op het object.

Overzicht en inzicht

Om eenvoudig te zoeken in je objecten hebben we een uitgebreide filter toegevoegd. Hierdoor heb je verschillende mogelijkheden om het object te vinden waar je naar op zoek bent. Bijvoorbeeld, wanneer een bewoner belt kun je op ‘bewoner-contact’ zoeken of wanneer een opdrachtgever een vraag heeft, zoek je op ‘object-nummer’ of ‘adres’. Zo vind je snel en eenvoudig de juiste informatie.

Wanneer je het juiste object hebt gevonden, kun je ook gemakkelijk de details en de historie van het object bekijken. Mocht je een project onder het object willen aanmaken, dan kan dat direct vanuit het object zelf.

Met de handige filteropties zoek en vind je dus snel en eenvoudig een object. Vanuit het object maak je vervolgens een project aan voor bijvoorbeeld garantie of onderhoud. Super handig!

Bekijk ook onze andere berichten

Blog
april 2, 2020

Meer- en minderwerk registreren in Exact bouw7

In elk project, groot of klein, is er een grote…
Blog
april 2, 2020

Meer inzicht door objectenbeheer

Je projecten goed kunnen categoriseren is belangrijk voor elk bedrijf.…
digitalisering in de bouw Nieuws
maart 13, 2020

Bouwen aan een digitale fundering

In 2022 verwacht het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB)…

Probeer Exact bouw7 gratis

Binnen 10 seconden in je eigen Exact bouw7 omgeving (30 dagen gratis) Direct proberen