Opdrachtgevers die veel (service- en) onderhoud opdrachten verstrekken willen dit graag per periode gefactureerd hebben. Denk aan woningcorporaties, verzekeraars of andere organisaties, zij schakelen vaak een bouwbedrijf in voor het dagelijks en mutatie onderhoud.

Hoge administratieve last

Deze opdrachten worden vaak via een portaal of PDF naar de bouwbedrijven gestuurd, geheel geautomatiseerd. Dit gaat vaak om grote aantallen van kleine opdrachten die volgens afspraken op een bepaalde manier moeten worden gefactureerd. In veel gevallen eist de opdrachtgever dat er van de opdrachten per periode een verzamelfactuur wordt verstuurd. Zij willen graag een overzichtelijke factuur met daarop het totaalbedrag en een specificatie van de onderhoud opdrachten die zijn uitgevoerd in de betreffende periode. Echter zorgt deze manier van factureren voor een hoge administratieve last binnen het bouwbedrijf.

Eenvoudig en snel facturen

In Exact bouw7 heb je vanaf nu de mogelijkheid om deze verzamelfactuur snel en eenvoudig te maken. Hiermee kunnen we de administratieve last, door de eisen van de opdrachtgever, verlagen. Door de uitgebreide filter opties in Exact bouw7 kun je snel en eenvoudig de juiste projecten selecteren die je tegelijk wilt factureren. Door simpele filters als ‘opdrachtgever’ en ‘projectstatus’ binnen een bepaalde periode te selecteren, heb je direct de lijst van projecten die op je verzamelfactuur moeten komen te staan. Bij de selectie van deze projecten worden direct alle kosten regels die gefactureerd mogen worden, opgehaald en getoond onder het betreffende project op de factuur.

Stem je verzamelfactuur af op je opdrachtgever

Om volledig aan de eisen van de opdrachtgever te voldoen, hebben we een aantal extra opties toegevoegd. Je kunt nu gemakkelijk kiezen voor een overzicht van projecten inclusief specificatie op kosten type niveau of een overzicht met alle projecten met alleen het totaaloverzicht. Daarnaast kun je, wanneer dat wordt gevraagd, een voorblad maken waar alleen het totaalbedrag van de factuur wordt getoond en kun je als specificatie een afrekenstaat per project toevoegen als bijlage. Zo kun je als bouwbedrijf zelf kiezen hoe specifiek je de opdrachtgever wilt voorzien van informatie op de verzamelfactuur.

Bij het aanmaken van de verzamelfactuur worden direct en automatisch de kosten regels op ‘gefactureerd’ gezet en wordt de omzet van het project direct ingevuld. Hier hoef je verder niks voor te doen!

Bekijk ook onze andere berichten

Blog
april 2, 2020

Meerdere projecten tegelijk factureren

Opdrachtgevers die veel (service- en) onderhoud opdrachten verstrekken willen dit…
Blog
april 2, 2020

Meer- en minderwerk registreren in Exact bouw7

In elk project, groot of klein, is er een grote…
Blog
april 2, 2020

Meer inzicht door objectenbeheer

Je projecten goed kunnen categoriseren is belangrijk voor elk bedrijf.…

Probeer Exact bouw7 gratis

Binnen 10 seconden in je eigen Exact bouw7 omgeving (30 dagen gratis) Direct proberen